Forum: Madeira

Dette forum drejer sig udelukkende om Madeira - alt vedrørende øen.

 

Emne: Køb af hus på Madeira
Navn: Tobiasen
       13-04-2006 15:21
Til Thomas Riis
Da vi tænker på at købe hus i Gaula, vil vi forhøre os om mulighederne for at oprette internetforbindelse, om sprogkurser og i det hele taget om mulighed for kontakt med befolkningen indfødte og udlændinge, da den sociale del er vigtig for et par pensionister

Besvarelser:
  • Re: Køb af hus på Madeira (Thomas Riis, 15-04-2006 15:09)

  • Internetforbindelse er let at oprette hernede. Hvis du har kabeltv hernede, kan du få noget som hedder NetMadeira. Det koster ca. 25€ om måneden, og så kan du bruge det ligeså meget som du vil.

    Sprogkurser findes der mange af hernede. Du kan endda få din egen private lærer. Det valgte jeg at gøre sammen med en anden dansker som bor hernede. Det koster 40€ om månden pr. person. Så kommer der en lærer 2 gange om ugen.

    Hvis du gerne vil møde andre scandinaver, kan du gå til en restaurant som hedder The Little Mermaid. Det er en finsk dame, som ejer stedet. Hver onsdag, fredag og lørdag, er der bal for den ældre generation.

    Jeg arbejder selv hernede. Jeg er chef for et firma hernede, hvor jeg har dansker og svensker ansat.

    Hvis du har andre spørgsmål, så er i velkommen til at spørge.

     
  • Re: Køb af hus på Madeira (Fernando dos Santos Cruz Coelho, 13-04-2006 16:22)