Forum: Rundt i Portugal

Brug dette forum til spørgsmål eller anbefalinger ang. specifikke steder i Portugal - f.eks. om et rejsemål eller den perfekte strand, de gode steder i byen eller en god udflugt.

 

Emne: Fra Lissabon til Sagres
Navn: Karsten Madsen
       05-03-2006 21:04
Hej alle sammen

- Og særligt den altid hjælpsomme Fernando :-)

Som man kan læse andet steds i dette forum, rejser familien og jeg til sommer til Portugal. Vi lander i Lissabon og spørgsmålet denne gang lyder:

Hvilken vej kommer man hurtigst og nemmest fra Lissabon til Sagres i udlejningsbil?

Så vidt jeg kan se på mine kort, kan man vælge at tage motorvejen til Faro og herfra stik vest, eller også kan man vælge at køre mere direkte i mod Sagres og undgå Algarve kystvejen. Men hvad er bedst & hvor lang tid skal man regne med at turen tager i juli måned?


Mange hilsner
Karsten

Besvarelser:
  • Re: Fra Lissabon til Sagres (Karsten Madsen, 07-03-2006 20:39)
  • Re: Fra Lissabon til Sagres (Fernando Coelho Kvistgaard, 07-03-2006 10:31)
  • Re: Fra Lissabon til Sagres (Karsten Madsen, 06-03-2006 19:54)
  • Re: Fra Lissabon til Sagres (Fernando Coelho Kvistgaard, 06-03-2006 16:13)

  • Jeg regner med i lejer billen i lufthavnen.
    I kan tage den gamle bro 25. april (motorvejen heder A2) eller den ny bro Vasco da Gama (her, efter broen en skilt siger ALGARVE). Fra Vasco da Gama broen heder vejen A12 og tager bagefter IC13 og videre mod A2.

    Når i er på A2, bare lige ud mod Faro. Ned i bunden og i stedet for at tage til Faro med IP1, drejer I til A22 vest på mod Lagos - Sagres.

    Jeg sender et kortafsnit via mail

    God tur