Forum: Rundt i Portugal

Brug dette forum til spørgsmål eller anbefalinger ang. specifikke steder i Portugal - f.eks. om et rejsemål eller den perfekte strand, de gode steder i byen eller en god udflugt.

 

Emne: Fra Lissabon til Cascais
Navn: Tina
       26-01-2006 10:32
Hej allesammen.

Mig og min kæreste skal på ferie i Portugal til sommer, hvor vi gerne skulle kunne kombinere storbyferie med badeferie. Derfor tænkte jeg på, at vi kunne bo i Lissabon, og måske tage ud til Estoril eller Cascais. Men hvor nemt er det at tage derud? Jeg har læst, at der vist skulle gå toge, men er det nemt at finde ud af? Og ved I hvad det koster og hvor man køber billetter?

Håber der er nogen der kan hjælpe.:-)

Hilsen en Portugal-nybegynder

Besvarelser:
  • Re: Fra Lissabon til Cascais (Karsten Madsen, 05-02-2006 11:58)
  • Re: Fra Lissabon til Cascais (Fernando dos Santos Cruz Coelho, 26-01-2006 17:31)
  • Re: Fra Lissabon til Cascais (Karen, 26-01-2006 13:34)

  • Først vil jeg anbefale jer at købe en guide bog, fx. Lonely Planet eller Politikens turen går til.
    Ikke så meget fordi det er svært at finde fede ting, men fordi transport-muligheder fra sted til sted står beskrevet deri.
    Jeg kan ikke lige finde min lonely planet-bog, men jeg tog selv toget fra Lissabon (den gamle banegård) til Sintra, og derfra en bus til Cascais. Det var en kort tur, nok et par timer. Og ikke særligt dyrt - afhænger lidt af hvilket tog man tager. Men som sagt står alle ture til/fra større byer beskrevet deri.

    Karen