Forum: Rejsen til Portugal

Brug dette forum til spørgsmål eller anbefalinger omkring rejsen til Portugal - f.eks. hvordan man kommer til et rejsemål eller anbefalinger af et rejsebureau.

 

Emne: Ny i Portugal
Navn: Kirstine
       21-01-2004 10:09
hej alle "kendere, jeg skal en uge på ferie og har udset mig Portugal som et spændende og endnu ukendt rejsemål for mig. Derfor vil jeg være meget interesseret i tips til planlægning af rejsen, billige(?) løsninger, steder at se og hoteller i kan anbefale med mere... jeg ved ikke endnu hvor i Portugal jeg vil hen så alle indput er mere end velkomne.
På forhånd tak, Kirstine

Besvarelser:
  • Re: Ny i Portugal (Fernando Kvistgaard, 25-01-2004 12:19)

  • Hej Kirstine

    Du spørge meget flertydigt og jeg er nødt til at svare på samme måde.

    Du kan rejse med fly til Porto via Frankfurt eller London for ca. 1.800 kr. (undersøg priser på Internettet) og leje en bil, som koster ca. 170 kr/uge med fri km. og forsikring.

    Du kan få gratis tur med en lastbilchaufør. De kører hver uge til Portugal.

    Du kan kører med tog med Interrail (jeg ved ikke hvor gammel du er og hvad du laver. Studerende?)

    Hvis du kan lide strand, har du fra Algarve til Minho ca 1.100 km kyst.

    Hvis du kan lide gamle sager (byer, kirker, etc.) og komme mere i kontakt med folk, så kom til norden og midt Portugal. Nu er der sne på det 2.000 høj bjerg.

    Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige mere, men køb en bog om Portugal. For mig den bedst er "Rejsen rundt i Portugal" fra Politikens Forlag. Du kan henvende dig til Portugals Turism Bureau i Kb.

    Fernando