Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: Cykelferie i Portugal september 03 (gode råd søges
Navn: K. Jensen
       11-08-2003 13:27
Min forlovede og jeg har bestilt flybilletter til Lisabon i september. Vi tager cykler samt telt og kogegrej med, og planen er så at cykle rundt mellem campingpladser og hvad vi nu ellers kan finde dernede.

Vi har aldrig besøgt Portugal før, og kunne godt bruge nogle gode råd og ideer. Her kommer et væld af spørgsmål, og så håber vi på svar på nogle af dem :-)

Vi har overvejet at køre sydpå fra Lisabon langs med kysten, og så tage toget retur, hvis det kan lade sig gøre. Er det den bedste rute, eller bør vi vælge noget andet?

Hvad bør vi se/prøve/opleve/smage undervejs, og hvad skal vi evt. huske at være opmærksomme på?

Har nogen her erfaring med at tage cyker med i toget dernede?

Findes der en form for primitive overnatningspladser ligesom her i Danmark?

Vi ankommer om eftermiddagen med flyet, og skal derfor finde et overnatningssted relativt hurtigt. Vi har set på "Lisboa camping", er det et godt sted?

Hvordan er prislejet for restauranter samt madvarer i? Er der nogle, som kender navnene på billige discountkæder, vi kan købe ind i?

"Lonely Planet" fraråder at køre rundt i Lisabon, er det virkelig så galt?

Besvarelser:
  • Re: Cykelferie i Portugal september 03 (gode råd søges (Tom Kjeldsen, 08-09-2003 14:01)
  • Re: Cykelferie i Portugal september 03 (gode råd søges (Anne H., 11-08-2003 14:13)

  • Kan nok ikke være til så meget hjælp, da jeg aldrig har cyklet i Portugal. (Cykler en del i DK)

    I skal være meget modige for at cykle i Lissabon, smalle veje der går meget op og ned, mange glatte brosten, ingen cykelstier, portugiserne køre som
    gale, det er svært at sætte cyklen fra sig når man skal ind og se noget.

    Med hensyn til indkøb, det er meget begrænset med discountbutikker, vi er aldrig stødt på noget der bare minder om NETTO.

    Hilsen Anne