Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: Flytte til Portugal 2 voksne og 2 teenager
Navn: Timo
       31-05-2003 21:08
Jeg har flere spørgsmål.

1. Jeg har kigget flere ejendomsmæglernes hjemmesider men det ser ud som om priserne er høje. Er det generalt over hele Portugal eller er det fordi det er atraktive turist steder. Jeg har hørt at huspriserne er lave i den nordlige del af Portugal. Er det korrekt ?

2. Findes der internationale skoler i Portugal og er de meget dyre ? Er der nogen der har erfaring med at have børn i en almindelig Portugisisk skole når børnene ikke kan Portugisisk ?

3. Er der nogen der har erfaring hvor lang tid det tog at gøre sig forståeligt på Portugisisk. Jeg er klar over at det er meget individuelt.

4. Hvad med leveomkostninger for en almindelig dansk familie der ikke har de stor extra krav. Hvor meget billigere er det i forhold til Danmark ?
Da jeg har mulighed for at for et job hvor jeg ikke er bundet til Danmark vil det interesse mig at vide hvor meget en ganske almindeligt Portugisisk familie bruger til leveomkostninger ?

5. Er der nogen der har erfaring med at sætte Portugisisk hus i stand eller at bygge hus fra grunden. Hvad det svært/ dyrt at skaffe materialer ?

6. Er der nogen der har erfaring med at have 2 stk. teenager børn med til Portugal ?
Det var 6 spørgsmål af de 1000 andre spørgsmål.

Håber at der nogen kan og vil svare på mine spørgsmål. Tak på forhånd.
Timo

Besvarelser: