Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: Bil med til Portugal
Navn: Michael Juster
       06-12-2002 14:43
Hej alle,
Vi flytter til Lissabon området til foråret. Mit spørgsmål er:
Jeg kunne tænke mig at købe en ny bil i DK (på udførsel, uden afgifter). Når jeg kommer til Portugal, hvad skal jeg så betale af afgifter/moms etc.??
Jeg har været inde på diverse hjemmesider hos forskellige ministerier i Portugal, og de snakker om import af bil fra EU. Der er noget med IVA (moms 17%) samt IA (imposto Automovel, som kan blive rigtigt rigtigt mange penge)...
Skal jeg betale begge disse, hvis jeg kommer derned på grænseplader, og vil/skal omregistrere til Portugisiske nummerplader, efter feks: 1 måned/6 måneder/ et år????????

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvad der gælder for mig, via de forskellige lovtekster.

Så kort, har nogen af jer prøvet noget lignende, at tage en ny, afgiftsfri, bil med til Portugal.

Mvh Michael Juster

Besvarelser:
  • Re: Bil med til Portugal (Michael Juster, 09-01-2003 11:57)
  • Re: Bil med til Portugal (Fernando Kvistgaard, 02-01-2003 13:42)

  • Jeg flytter også til Portugal til mai. Jeg har undersøgt dette spørgsmål og det kan ikke betaler sig at købe en bil i Danmark på grænseplade. Du skal betale moms 17% plus en afgift pr. cm3. Plus at det tager em masse tide og bovl at få bil momregistreret. Du som jeg, vi vil får meget mere hvis vi salger bilen i Danmark, hvis man får en god pris. Men hvis du emigrerer til Portugal så kan du får den danske moms refunderet og hvis bilen er mere end 3 år gammel, betaler du ikke moms i Portugal.

    Venlig hisen

    Fernando