Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: Flytning til Portugal
Navn: Michael Juster
       15-01-2002 15:58
Vi er en familie som overvejer at flytte til Lissabon området en gang til sommer. Vi er interesserede i al info. som I ligger inde med, eller ved hvor vi kan finde på nettet.
Skolegang/børnehave (offentlig/privat) hvordan foregår det? Findes der internationale skoler i Lissabon området?
Bureaukratiet, når man skal "igang som borger". Er det slemt/meget anderledes end i DK.
Skattesystemet: Jeg vil fortsat arbejde i DK, og pendle frem og tilbage. Jeg vil blive skattepligtig i Portugal, og har besøgt diverse sider ved. skattesystemet i Portugal, men forstår det ikke godt nok til at kunne nogenlunde regne min skat ud? Er der nogen der kan hjælpe?
Leveomkostninger: Folk siger " ca 20% under DK" Passer det nogenlunde?

Og jeg kunne blive ved!! Men har du nogle svar, eller ved du hvor jeg kan finde nogle, så ville jeg blive glad hvis du ville tage dig tid!
Til info; vi er Portugisisk talende.
Mvh. Michael Juster

Besvarelser:
  • Re: Flytning til Portugal (Cesar, 23-04-2011 21:06)
  • Re: Flytning til Portugal (Helene, 03-06-2004 15:12)
  • Re: Flytning til Portugal (signe sylvest, 03-12-2003 10:54)
  • Re: Flytning til Portugal (Fernando Kvistgaard, 08-03-2002 16:04)
  • Re: Flytning til Portugal (Michael Juster, 19-02-2002 22:02)
  • Re: Flytning til Portugal (Pia Vogn, 15-02-2002 11:39)

  • Jeg har egentlig ikke noget svar til jer, men skriver, fordi vi også har planer om at flytte til Portugal på et tidspunkt. Vi håber at kunne finde et hus at købe og så sætte det i stand over de næste år i ferierne for med tiden permanent at flytte der ned.
    Så det er beskæmmende, at der ingen bevarelser er på jeres forespørgsel her.
    Har I fundet andre steder på nettet, hvor I kan kommunikere med folk, som er flyttet til/vil flytte til Portugal?
    Venlig hilsen Pia