Forum: Madeira

Dette forum drejer sig udelukkende om Madeira - alt vedrørende øen.

 

Emne: Køb af bolig
Navn: Pernille Mallet
       30-05-2006 21:43
Vi er en familie på 4 der flytter til Madeira den 1. september 2006. Vi ville høre om der er nogen der har erfaring med boligkøb, evt. faldgruber ? Vi regner med at blive boende 1 - 1 1/2 års tid og derefter bruge boligen til udlejning og som feriebolig. Min mand tager afsted i næste uge for at finde noget at bo i, vi regner helt sikkert med at købe. Så hører gerne hvis der er noget vi skal være opmærksomme på ??
Mvh.
Pernille

Besvarelser:
  • Re: Køb af bolig (Pernille Mallet, 31-05-2006 23:44)
  • Re: Køb af bolig (Thomas Riis, 31-05-2006 20:00)

  • Hej Pernille

    Nej, det kan ikke lade sig gøre uden et skattenr osv. Dog kan jeg vise jer hvordan man får det. Det tager ikke længe. Bankerne hernede virker på en anden måde end hjemme i Danmark. Hernede kan renten være helt ned til 0,29%. Så det kan nemt betale sig her, at bruge bankerne. Dog kræver det lidt mere indsigt.

    En Promoter er lidt sværere at finde, det kræver man er hernede. Hvis din mand kommer herned, så kan jeg da vise ham lidt rundt, inden i beslutter jer for et køb, og forklare jeg lidt mere om, hvordan bankerne hænger sammen. Jeg bor selv i Funchal i turist området. Den blok jeg bor i, er helt ny, og der er flere ejendomme der til salg endnu.

    Hvor på Madeira vil i gerne bo? Hvor stor skal jeres lejlighed/hus være? osv?

     
  • Re: Køb af bolig (Pernille Mallet, 31-05-2006 19:40)
  • Re: Køb af bolig (Thomas Riis, 31-05-2006 11:18)