Forum: Rundt i Portugal

Brug dette forum til spørgsmål eller anbefalinger ang. specifikke steder i Portugal - f.eks. om et rejsemål eller den perfekte strand, de gode steder i byen eller en god udflugt.

 

Emne: Leje af bil i Lissabon lufthavn
Navn: Karen
       06-03-2006 19:14
Hej
Vi skal en tur til Portugal d.14/7 2006. Hvordan lejer man billigst en bil? Tænker at lokale firmaer er billigst, men er de i lufthavnen?

Karen

Besvarelser:
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Karen, 15-03-2006 10:37)
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Karsten Madsen, 14-03-2006 21:47)

  • Hej Karen!

    Der er ingen selvrisiko (NO excess) på alle de forsikringer som indgår i lejen. Jeg ville personligt aldrig bryde mig om at leje en bil med selvrisiko på.

    Jeg ved godt "special begreberne" er en smule tricky, men grundlæggende kan man sige, at der hos economycarrental forsikres imod skader på selve bilen ved ulykker (CDW og FDW), person forsikring (PAI) samt forsikring ved tyveri og brand.

    Dette er en særdeles fornuftig forsikring. Det vigtigste som forsikringen IKKE dækker (efter min mening), er skader på undervogn og dæk (en såkaldt WUG forsikring) :-(

    Jeg har researchet en del på dette gennem nettet, og desværre ser det ud til, at en sådan WUG forsikring ikke er til at opdrive i Portugal - heller ikke hos andre udlejere (lokale som internationale).

    Håber det hjalp lidt på vej, ellers er du velkommen til at skrive igen.

    Mange hilsner
    Karsten


     
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Karen, 14-03-2006 16:03)
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Karsten Madsen, 07-03-2006 20:37)
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Fernando Kvistgaard, 07-03-2006 10:41)
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Fernando Coelho Kvistgaard, 07-03-2006 10:37)
  • Re: Leje af bil i Lissabon lufthavn (Karsten Madsen, 06-03-2006 20:03)