Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: Flytte til portugal
Navn: Roberto Hansen
       10-10-2005 20:52
Vi er en famiellie på 2 voksne og 2 børn på 7,8 år,findes der rudolf steiner skoler i portugal,
og hvad gør man inden man flytter fra danmark, opgiver man alt har hjemme, eller beholder man adresse, og hvor kan man finde svar på dette, vi er begge dansk statsborger, skal vi have opholdstilladelse når det er et EU land.Vi påtænker os at købe cafe i SETUBAL, og leje en lejlighed, hvis nogen har kendskab til noget er i velkómmen til at kontakte os. Mvh Roberto

Besvarelser:
  • Re: Flytte til portugal (Fernando Coelho Kvistgaard, 11-10-2005 12:56)

  • Jeg har kun fået fat i denne hjemmeside i Portugal: http://www.casa-santa-isabel.org/eng/

    I kunne event. henvender jer til Den Dansk Abassade i Lissabon lisamb@um.dk

    Angående resten er det meget svært at give gode råd men hvis I flytter til Portugal, skal I opgive jeres adresse i Danmark og aflevere jeres sygsikringskort på folkeregister i jeres by.

    Når i kommer til Portugal skal i henvender jer til Kontor for Grænsekontrol og Udlændninger og får opholdstilladelse, forklar hvand og hvorledes I kunne tænke jer at live i landet (økonomien, arbejdsforhold o.s.s.)

    I først omgang, hvis I har råd, vil jeg vente med at salge event. hus I måtte have. I kunne event. leje det ud.

    Jeg kan ikke sige meget mere fordi, selv om jeg bor i Portugal i øjeblikket, min og mine kones situation er anderledes. Vi har både det danske og det portugisisk statsborgerskab, så kunne bare flytte hertil.

    I her meget velkommen til at stile flere spørgsmåle.