Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: HJÆLP-AUXÍLIO
Navn: Leif
       27-03-2005 15:26
Vi har tusinde spørgsmål ang. at leve i Portugal!
For eksempel, hvad er de faste udgifter hvis man har hus i PT - hvad koster det at have bil i PT -
hvad med telefon - internet?? Er der ikke nogen rare mennesker der vil besvare vores spørgsmål, på forhånd tak :-)

Besvarelser:
  • Re: HJÆLP-AUXÍLIO (Leif, 29-03-2005 22:26)
  • Re: HJÆLP-AUXÍLIO (Fernando Coelho Kvistgaard, 29-03-2005 20:30)

  • Nogen mennesker har tendens til at generalisere, og farverne er ikke kun sort, men hvidt, roser, grøn, etc. Lars kan have ret i hans tilfælde, også fordi priserne i Porto og Lissabon er høje. På den anden side er Portugal ikke kun Porto og Lissabon.

    Jeg er flyttet til Portugal for 2 år siden for en periode, for at nyde min efterløn og pension indtil jeg ikke gider mere.

    Siden har jeg købt 2 lejligheder. Den en i Braga og den anden i Caldas da Rainha.

    Braga er den tredive største by i Portugal.
    Lejligheden jeg købt der (1 år gammel)var på 150 m2, med 3 værelse, 2 badeværelse, stue med pejs, et lille køkken, garage og air-condition i stuen og soveværelsen = 707.000 kr.

    Da mn kone og mig flyttede til Caldas da Rainha, købte vi en lejlihed også 1 år gammel på 165 m2, med 3 værelse, 2 badeværelser, stort køkken, stue med pejs og med garage for 780.000 kr.

    Så som du ser er priserne mere end det halve du finder i Danmark uden for de store byer.

    Ejendomskat give jeg for min (har lige fået giro) er på ca. 1.200 kr. om året.

    Hvis du vil vide mere, er du meget velkommet til at sende en mail til mig. Du er ikke den første jeg prøver at hjælpe.

    Hilsen

    Fernando

     
  • Re: HJÆLP-AUXÍLIO (Lars Grothe, 28-03-2005 15:55)