Forum: Portugal generelt

Dette forum benyttes til generelle spørgsmål eller kommentarer angående Portugal.

 

Emne: Eksamensopgave forsat
Navn: Michelle Blendstrup
       15-05-2007 11:52
Jeg er nu nået til et punkt i min opgave hvor jeg skal finde ud af hvilke regler der er i forbindelse med at åbne et gæstgiveri i Porto. Er der nogle der kender til regler om dette eller ved hvor jeg kan finde frem til det( udover ambassaden)? Kunne også godt tænke mig at høre lidt om hvordan dem der har privat indkvartering har gjort.

Hilsen Michelle


Besvarelser:
  • Re: Eksamensopgave forsat (Michelle Blendstrup, 27-05-2007 23:06)
  • Re: Eksamensopgave forsat (Henrik Meyer, 27-05-2007 22:39)
  • Re: Eksamensopgave forsat (Michelle Blendstrup, 27-05-2007 19:36)
  • Re: Eksamensopgave forsat (Henrik Dahl, 24-05-2007 16:32)

  • Hej Michelle

    Linket, som Fernando henviser til, angår generel firma-oprettelse. Det er en relativ ny service, der betyder at man reelt skulle kunne oprette en virksomhed på én time i Portugal - deraf navnet "Empresa na Hora".

    Jeg vil nu også mene, at der stilles særlige krav i forbindelse med opstart af et gæstgiveri, men jeg kender ikke reglerne. I bogen "Live and work in Portugal" står der dog et kort afsnit om etablering af turist-relaterede virksomheder i Portugal. Det fremgår, at man via de lokale myndigheder, skal kontakte DGT (Directorate General of Tourism) som håndterer licencer og ansøgninger. Deres hjemmeside er http://www.dgturismo.pt, men desværre kun på portugisisk.

    Min personlige relation til Portugal er, at jeg flyttede permanent herned i juni 2006 med henblik på at opleve et (med danske øjne) "overset" land i Sydeuropa. Det har været en rigtig god oplevelse og jeg er faldet godt til. Jeg bor i Cascais lidt udenfor Lissabon og overtog Portugalnet i starten af 2007 fra den tidligere ejer, der etablerede hjemmesiden i januar 2000. Det eksistende indhold er således skabt af den tidligere ejer som et hobby-projekt. Jeg planlægger en relancering af hjemmesiden i løbet af sommeren - såvel teknisk som indholdsmæssigt.

    Jeg håber at få lejlighed til at læse din opgave, når den bliver færdig.

    Hilsen
    Henrik
    Portugalnet

     
  • Re: Eksamensopgave forsat (Michelle Blendstrup, 24-05-2007 13:29)
  • Re: Eksamensopgave forsat (Fernando Kvistgaard, 17-05-2007 12:56)