- Re: Eksamensopgave forsat (Michelle Blendstrup, 27-05-2007 23:06)
- Re: Eksamensopgave forsat (Henrik Meyer, 27-05-2007 22:39)
- Re: Eksamensopgave forsat (Michelle Blendstrup, 27-05-2007 19:36)
- Re: Eksamensopgave forsat (Henrik Dahl, 24-05-2007 16:32)
Hej Michelle
Linket, som Fernando henviser til, angår generel firma-oprettelse. Det er en relativ ny service, der betyder at man reelt skulle kunne oprette en virksomhed på én time i Portugal - deraf navnet "Empresa na Hora".
Jeg vil nu også mene, at der stilles særlige krav i forbindelse med opstart af et gæstgiveri, men jeg kender ikke reglerne. I bogen "Live and work in Portugal" står der dog et kort afsnit om etablering af turist-relaterede virksomheder i Portugal. Det fremgår, at man via de lokale myndigheder, skal kontakte DGT (Directorate General of Tourism) som håndterer licencer og ansøgninger. Deres hjemmeside er http://www.dgturismo.pt, men desværre kun på portugisisk.
Min personlige relation til Portugal er, at jeg flyttede permanent herned i juni 2006 med henblik på at opleve et (med danske øjne) "overset" land i Sydeuropa. Det har været en rigtig god oplevelse og jeg er faldet godt til. Jeg bor i Cascais lidt udenfor Lissabon og overtog Portugalnet i starten af 2007 fra den tidligere ejer, der etablerede hjemmesiden i januar 2000. Det eksistende indhold er således skabt af den tidligere ejer som et hobby-projekt. Jeg planlægger en relancering af hjemmesiden i løbet af sommeren - såvel teknisk som indholdsmæssigt.
Jeg håber at få lejlighed til at læse din opgave, når den bliver færdig.
Hilsen Henrik Portugalnet - Re: Eksamensopgave forsat (Michelle Blendstrup, 24-05-2007 13:29)
- Re: Eksamensopgave forsat (Fernando Kvistgaard, 17-05-2007 12:56)
|