Forum: Udlandsdansker i Portugal

Brug dette forum til at dele erfaringer med andre og kommende udlandsdanskere i Portugal.

 

Emne: Flytte til Portugal? Hvad skal man være OBS på?
Navn: Ole O - Sønderborg
       13-02-2007 21:39
Halløj,

Vi er lige startet med tankerne på at flytte til Portugal, så vi kommer en tur på et tidspunkt og ser hvad der er af lejligheder. Vi har tænkt på området omkring Porto, men har ikke lagt os faast på et bestemt sted - eneste krav er, at der er vand/havet. Min kone er fra Færøerne og jeg har sejlet på Færøerne og Grønland, så ude ved vandet er et must. Vi foretrækker helt klart et sted hvor turister ikke dominerer og hvad vi så skal arbejde med dernede - det må guderne vide...
Vi er henholdsvis 45 år og 47 år...

Vi savner oplysninger om hvorledes man skal forholde sig og hvad man skal være opmærksom på.

Synes ellers vi har kunnet hente en del brugbare informationer på Portugalnet, på en skala fra 1-10 , synes jeg et 9 tal er på sin plads, savner kun lige lidt omkring permanent flytning og beskrivelse af "ikke turist mål" der er vel steder hvor der ikke kommer så mange turister og hvor der er mulighed for at gøre et godt boligkøb fx., og selv handle med de lokale, oplevede vi bl.a. i Grækenland og det er økonomisk den bedste løsning og grundlag for "integration" utrolig bedre da de lokale går mund til mund og nye tilflytterere...

Har i øvrigt kontaktet den danske ambasade i Lisabon og ser frem til at modtage "noget" derfra.

Hvorledes modtager de nye tilflyttere i Portugal? I må ikke spørge hvorfor det lige er Portugal vi interesserer os for, det kan vi ikke svare på?

Vi er befaren i engelsk og tysk - er det en fordel at kunne lidt spansk eller skal vi lære sproget dernede?

Hvis I sender svar på mail, må I gerne oplyse om de forhold som I oplever dér hvor i bor. Vi er nysgerrig af natur, så lange e-mails er meget velkommen.

Mvh
Ole O
Sønderborg

Besvarelser: